Fysiotherapie heeft zich de afgelopen jaren sterk ontwikkeld. De tijd van masseren en warme paraffineplakken op pijnlijke schouders of nek zijn zo goed als voorbij. Hier tegenover staat het gebruik van nieuwe ontwikkelingen op technologisch en wetenschappelijk gebied. Wetenschappelijk omdat we steeds beter begrijpen hoe het lichaam werkt. Technologisch omdat de ontwikkeling steeds sneller gaat en toegankelijker wordt.

Daarom hebben we bij ons in de praktijk gekozen voor echografie. Echografie biedt ons dat unieke beeld op de bij u aanwezige aandoening.

Wat is echografie?

Echografie is een beeldvormend onderzoek dat gebruikt wordt in het onderzoek naar de oorzaak van pijnklachten van bijvoorbeeld pezen, spieren en gewrichtsbanden. Daarnaast is echografie soms heel nuttig om tijdens het revalidatieproces het herstel te volgen. Bij Fysio factory varen we niet blind op een echografie. Uiteraard wordt er ook een lichamelijk onderzoek uitgevoerd. Immers is het functioneren van uw skelet een voorwaarde om geen pees- of spierproblemen te ontwikkelen.

Wat kunnen we zien met echografie?

Spierenscheuren, kalkneerslag
Pezenpeesontstekingen, scheuren, kalkneerslag, (sub)luxatie
Slijmbeurzenslijmbeursontsteking
Gewrichtsbandenverstuikingen, scheuren
Kapselskapselontsteking, scheuren
Kraakbeengewrichtsslijtage, defecten
Bottenlosse botfragmenten
Zenuwende tunnel, zoals bij het carpaal tunnel syndroom

Meer weten?

Mocht u meer willen weten over echografie, neemt u dan gerust contact met ons op.